Kærnefortællingen og personlig branding kan været et aktiv for lokale elitære atleter

Sponsored by Thy afholdt mandag en workshop for en række elitære atleter i Thy, der har til formål at give atleterne nogle redskaber og indsigter i forhold til, hvordan de kan håndtere den evige kamp, det er at søge sponsorater.

Dét at være bevidst med ens narrativ og være dygtig nok til at udnytte det kommercielt, når vi snakker elitært idræt og sponsorater, kan være en afgørende forudsætning for, hvorvidt en atlet klarer sig gennem nåleøjet eller ej i forhold til en potentiel sponsor.

Kernefortællingen og de personlige værdier var blandt andet noget af det Aske, fra Kjærup Kommunikation, kom omkring da han mandag aften afholdt en workshop, i samarbejde med Sponsored by Thy, som havde til formål at klæde atleterne på i forhold til at kunne udnytte deres individuelle unikke historie over for en potentiel sponsor.

Konkurrencen er stor når det kommer til sponsorater, som er en forudsætning for, at vores unge, dygtige atleter kan dyrke det de er bedst til – nemlig deres respektive sportsgrene. Især konkurrencen fra diverse klubber og foreninger er en udfordring for de unge atleter.

Disse unge mennesker har dog også nogle forudsætninger, som diverse klubber og foreninger ikke har. Og det var blandt andet noget af det, der blev sat fokus på i denne workshop. Hvordan adskiller atleten sig fra konkurrenter gennem den unikke historie? Og hvordan sikrer man, at man er en optimal ambassadør for en potentiel sponsor – eksempelvis gennem den kommunikation der foregår via de sociale medier? Det var blot et udpluk af de emner, der blev drøftet under denne workshop.

Line Bang Wittrup, der er en af de atleter, som gør sig gældende i projektet, Sponsored by Thy, ser tilbage på en interessant og givende aften.

Det var en virkelig interessant aften, synes jeg. Jeg gik i hvert fald hjem med et større indblik i, hvordan kommunikationen gennem de sociale medier kan være et aktiv i forhold til mig som atlet. Især det omhandlende kernefortællingen og hvordan man kan slå ned på denne overfor en potentiel samarbejdspartner, synes jeg var virkelig givende, fortæller Line.

Dette var den første af en række workshops, der har til formål at styrke atleternes forudsætninger i forhold til at sikre essentielle økonomiske midler gennem sponsorater.

Maria Thinggaard, der gør sig inden for Voltegering, følte også, at hun kunne se værdi i mange af de fokusområder, workshoppen berørte.

Overordnet synes jeg, at det var et rigtig godt arrangement. Gode og relevante pointer, som jeg kan se stor værdi i. Udfordringen for mig er dog fortsat, hvordan jeg formår at udføre det i praksis og få det til at fungere på mine sociale kanaler. Dette er blandt andet noget, jeg håber, at vi dykker mere ned i, i den kommende workshop, fortæller Maria.

Dette var den første af en række workshops, der har til formål at styrke atleternes forudsætninger i forhold til at sikre essentielle økonomiske midler gennem sponsorater. I løbet af 2021 vil denne workshop blive suppleret op med endnu en workshop, som har til formål at tage samme emne til næste skridt.

     

    Sponsored by Thy - Workshop

    Malthe Jakobsen, Line Wittrup, Maria Thinggaard, Kristian Lauridsen og Aske Kjærup