Engagement raten som værktøj i et sponsorat

Generelt set, så er engagement raten højere inden for sportsbranchen sammenlignet med mere traditionelle brancher, hvilket også kan aflæses i Thy.

Engagement raten indikerer, hvor meget folk gennemsnitlig interagerer med specifik indhold på de sociale medier.

FC Thy – Thisted Q og Thisted FC Elite har eksempelvis henholdsvis en engagement rate på 13,32 og 13,35 – mens unge Malthe Jakobsen eksempelvis har en engagement rate på 14,14. Denne engagement rate er høj, hvis vi sammenligner med andre brancher. Et udpluk af 10 tilfældige virksomheder i Thy viser en gennemsnitlig engagement rate på 3,18, blandt disse.

En god mulighed for at aktivere sit sponsorat kan derfor være at lave noget content, med det formål at aktivere målgruppen på de sociale medier, i samarbejde med et givent holdt eller atlet.

Dette har vi, hos Sponsored by Thy, prøvet at gøre med udgangspunkt i det samarbejde, der er at finde mellem Thisted FC Elite og Redoffice Konpap A/S gennem vedhæftet video.

Resultatet af denne form for aktivering er også tilfredsstillende for Thisted FC og Redoffice Konpap A/S. Tager man udgangspunkt FC Thy – Thisted Q, så har denne aktivering i skrivende stund resulteret i følgende:

      – 19,6x flere kommentarer indholdet

      – 2,8x flere 1-minuts visninger 

      – 1,2x mere gennemsnitlig visningstid

      – 1,4x flere reaktioner

      – 6,8x flere delinger

 

Sponsored by Thy - Caroline SUP Tour 2021

Kontaktinformation:
bertel@thyef.dk